Klaar voor de start!

17 januari 2018 - Utrecht, Nederland

Hello!

Wat leuk dat je mijn blog leest. Ik heb toen ik in Frankrijk stage liep bij de rijksoverheid een blog bijgehouden, en dat werd heel goed ontvangen. Daarom heb ik besloten om diegenen die het leuk vinden om te lezen, een kijkje te geven in mijn leven in Bangkok!

Mijn wens voor 2017 was om een tussenjaar te nemen en om deze maanden zinnig in te vullen. Aangezien ook ik bijna de arbeidsmarkt moet gaan betreden, wil ik enerzijds mijn professionele en persoonlijke vaardigheiden uitbreiden, en anderzijds heb ik nog steeds veel zin om (alweer) in het buitenland te verblijven voor werk.

Daarom solliciteerde ik rond oktober – november 2017 op verschillende functies als  stagiaire bij Nederlandse ambassades wereldwijd. Hoewel ik verschillende pogingen deed, bleek ik telkens niet gekozen te worden. Ik had inmiddels mijn hoop al enigszins overboord gegooid en geaccepteerd dat ik geen tussenjaar zou nemen en dus dit jaar zou afstuderen. Maar, toen hoorde ik dat ik werd uitgenodigd voor de tweede sollicitatieronde bij de Nederlandse Ambassade te Bangkok.

Wauw, echt super gaaf. Ik ben hier ooit (toch wel lang geleden) geweest, en ik kan me nog goed herinneren hoeveel indruk deze stad op mij maakte. In mijn voorbereidingen op het gesprek werd ik al super enthousiast, omdat ik de cultuur in Thailand ontzettend bewonder. Het uiteindelijke gesprek ging goed, maar ik had geen idee wat ik kon verwachten. De nachten erna sliep ik slecht, want als ik gekozen zou worden als stagiaire dan zou ik gebeld worden. Omdat ik niet echt een ochtendmens ben (haha) en ik dan dus meestal niet echt op tijd wakker ben, als dat niet nodig is, zette ik het geluid van mijn telefoon dag en nacht aan. Een aantal dagen (en korte nachten) verder werd ik dan toch gebeld met super goed nieuws: IK MAG NAAR BANGKOK!

My god, dit was drie dagen voor de kerst en 26 februari (!) vlieg ik al. ZO gaaf dat ik mag gaan, maar ook ZO spannend!! Ik voel me de afgelopen toch behoorlijk bipolair door deze super dubbelzinnige gevoelens. Toch wel een eng idee om zo ver van mijn familie, vrienden en vooral Philip te zijn. Maar tegelijkertijd ook wel echt een super mooie uitdaging dat ik zo’n uitdagende functie mag gaan bekleden bij de Nederlandse Ambassade in zo’n enorm grote, diverse en inspirerende stad.

Bijna alle voorbereidingen zijn inmiddels getroffen: al het papierwerk zit erop, de burgerlijke werkkleding is ingeslagen, de vaccinaties zijn gezet, enzovoorts. Wat me nu nog rest zijn zes weken om nog optimaal te genieten van mijn leven in Nederland, waar ik dan ook optimaal gebruik van zal gaan maken.

Tot over een aantal weken, wanneer ik een update zal geven vanuit BKK!

1. Siu Liën:
    24 januari 2018
    Dag Noortje,

Ik kwam je blog via het internet tegen. Wat gaaf dat je stage gaat lopen in Bangkok en ook nog eens bij de Nederlandse ambassade. Super tof.

Ik zou graag met je in contact willen komen om misschien wat foto's en verhalen van jouw tijd in Bangkok te delen via WilWeg. Zou je met mij contact op willen nemen?

Ik hoor graag van je!
  2. Margriet:
    5 maart 2018
    Hoi Noor ben weer benieuwd wat je allemaal te vertellen hebt xxx